@article { author = {delbari, seyyed mohammad}, title = {Educational Implications of "Heart " in Holy Quran}, journal = {Journal of Qur'anic Interpretation and language}, volume = {5}, number = {1}, pages = {81-106}, year = {2016}, publisher = {Payame Noor University}, issn = {2322-3804}, eissn = {2538-614X}, doi = {10.30473/quran.2016.3417}, abstract = {Education elements, including the objectives, principles, methods, factors and barriers to education to human nature, return. Basic condition of human nature and the certainty of the findings about the structure of his existence are to benefit from reliable scientific sources. Among the existing resources, relying on the Quran as a source of genuine, Segmental significance and Issuance is undeniable. Especially because the sacred text, its mission and the Apostle human guidance and education has been introduced.This article is in line with human cognition using text analysis in Science "semantic" approach "simultaneity" Focused on the concept of "heart" as one of the key words to discover the heart of the holy Quran is the field of anthropology. This study focuses more on verbs and adjectives heart companion. Based on an understanding heart identity implications overseeing human training is provided; "The unity of origin perceptions, interactions and human behavior" ,"Behavioral effects on cognitive function", "seek goodness of human nature", "He is not integrated identity", "Inseparability of appropriate parenting knowledge, thought and action" And "dependence on the human appreciation and sense of religious affairs" These include.}, keywords = {Quran,Educational Implications,Heart,Semantics}, title_fa = {دلالت‌های تربیتی معناشناسی «قلب» در قرآن کریم}, abstract_fa = {عناصر تربیت اعم از اهداف، اصول، روش‌ها، عوامل و موانع تربیت به چیستی انسان، بازگشت دارد. شرط اولیه و اساس در اتقان یافته‌ها پیرامون چیستی انسان و ساختار وجودی او، بهره‌مندی از منابع علمی موثق است. در میان منابع موجود، اتکای به قرآن به‌عنوان منبع اصیل، قطعی‌الدلاله و قطعی‌الصدور، انکارناپذیر است. به‌ویژه آنکه این متن مقدس، رسالت خود و رسول را هدایت و تربیت بشر معرفی کرده است. این مقاله در راستای شناخت انسان با استفاده از روش تحلیل متن در علم «معناشناسی» با رویکرد «هم‌زمانی» و متمرکز بر مفهوم «قلب» به کشف معنای قلب به‌عنوان یکی از کلیدی‌ترین واژه‌های حوزه انسان‌شناسی قرآن کریم پرداخته است. این بررسی، بیشتر بر افعال و صفات هم‌نشین قلب تمرکز دارد. در ادامه براساس فهم هویت قلب، دلالت‌های ناظر بر تربیت انسان، ارائه شده است؛ «یگانگی منشأ ادراکات، انفعالات و رفتار انسان»، «تأثیر رفتارها بر کارکرد قوای ادراکی»، «ذات خیرطلب انسان»، «هویت یکپارچه خیر او»، «لاینفک بودن تربیت مطلوب از علم، اندیشه و عمل» و «وابستگی درک و فهم انسان به امور عینی و حسی» از آن جمله‌اند.}, keywords_fa = {قرآن کریم,دلالت‌های تربیتی,قلب,معناشناسی هم‌زمانی}, url = {https://quran.journals.pnu.ac.ir/article_3417.html}, eprint = {https://quran.journals.pnu.ac.ir/article_3417_79677cdfcd92bb19fffdf8cc403133eb.pdf} }